Terugblik op succesvolle training Strategisch Ondernemen en start editie 2

AgroLeeft organiseerde in 2018 voor het eerst de training ‘Strategisch Ondernemen’ voor (assistent) bedrijfsleiders. Een aantal partners van AgroLeeft greep deze kans en gaf zich op voor acht masterclasses met inspirerende sprekers uit het bedrijfsleven en leerzame opdrachten. Zes thema’s stonden centraal: Trends en strategische ontwikkelingen, creativiteit en innovatie, effectief leidinggeven, ketensamenwerking, van verdienmodellen naar budgetten en van strategie naar actie.

De training is tot stand gekomen in co-creatie tussen externe experts en docenten van CITAVERDE college. Deelnemers beoordeelden de training uiterst positief en met name de thema’s 'effectief leidinggeven', 'ketensamenwerking' en 'van strategie naar actie' sprongen er in positieve zin uit. Ook over de verschillende vergaderlocaties vielen erg in de smaak. De training ging niet alleen over het maken van strategische keuzes in het bedrijfsleven. De deelnemers leerden ook zichzelf beter kennen. Het vertalen van strategie naar de dagdagelijkse praktijk vormde de rode draad gedurende alle dagdelen.

Aan het woord: Ger van Laak, initiator en organisator training
''De training is ontstaan als antwoord op een directe vraag uit het bedrijfsleven. Ondernemers gaven aan graag te kunnen sparren met hun (assistent) bedrijfsleiders over strategische keuzes binnen hun bedrijf. Het doel van deze training was participanten meer inzicht te geven in strategische ontwikkelingen en beslissingen binnen hun organisatie. Bedrijfsleiders weten wat er op de werkvloer speelt en hebben vaak het grootste draagvlak binnen een organisatie. Het is voor ondernemers daarom essentieel dat hun bedrijfsleiders weten waarom strategische keuzes gemaakt worden en hoe deze besluiten invloed hebben op dagelijkse bedrijfsprocessen. Deelnemers van de trainingen leerden hoe deze strategische keuzes gemaakt worden en hoe ze deze vervolgens kunnen vertalen naar jaarplannen, actieplannen en de dagdagelijkse aansturing van hun eigen bedrijfsonderdeel. Een ander belangrijk doel van deze training is het binden van(assistent) bedrijfsleiders aan het bedrijf door ze te laten groeien en door ze te betrekken bij bedrijfskundige vraagstukken.

De deelnemende bedrijfsleiders zijn mede dankzij hun aanpakkersmentaliteit en uitstekende intrinsieke motivatie zichtbaar gegroeid tijdens de training.

Nieuwe editie Training Strategisch ondernemen
Het succes van deze eerste editie maakt de weg vrij voor een nieuwe editie. Partnerbedrijven van AgroLeeft krijgen 20 % korting.

Lees hier meer over detraining.

Sfeerimpressie: Afsluitende training bij Van der Valk Hotel Venlo