In november 2018 startte het CITAVERDE College in Horst in samenwerking met AgroLeeft met een onderwijsprogramma ‘Beroepsgerichte Communicatie’ voor mbo studenten in het examenjaar van niveau 3 en 4. Verbinding met de sector is een belangrijk thema in de onderwijsvisie van school en daarom wordt er in dit programma samengewerkt met ondernemers.

De studenten kunnen zelf kiezen uit een aantal projecten waarbinnen ze hun communicatieve  beroepsvaardigheden kunnen verbeteren. Bijvoorbeeld projecten in digitale communicatie (social media, advertenties, website, blogs en vlogs), projecten waarin ze internationale contacten leggen of een project waarin ze de meest aantrekkelijke beursstand voor AgroLeeft en de agro sector gaan ontwikkelen. Studenten voeren niet alleen projecten uit voor AgroLeeft, maar juist ook voor agro-ondernemers met marketing en communicatie uitdagingen. Iedereen profiteert van deze win-win-win situatie:

  1. Studenten leren het vak communicatie op een praktische en betekenisvolle manier en zien in hoe belangrijk het is geworden.

  2. Bedrijven komen in contact met enthousiaste derdejaars mbo studenten en worden tegelijkertijd geholpen met hun marketing en communicatievraagstukken.

  3. Dankzij de projecten worden verschillende agrobedrijven in een positief daglicht geplaatst, waardoor ook het imago van de sector als geheel  een boost krijgt.

Op donderdag 29 november vond de kick-off van het project 'Beroepsgerichte Communicatie' voor mbo studenten (niveau 3 en 4) plaats. Tijdens deze kick-off werden de studenten geïnspireerd door sprekers vanuit Citaverde College Horst, Koppert Cress, euregio rhein-maas-nord en MarketingMakkers. Tevens waren er enkele bedrijven aanwezig om hun communicatievraagstukken nader toe te lichten. Bekijk de foto's van Tom Peeters voor een sfeerimpressie.

47250483_2163444727305387_2140603943615463424_o47187872_2163444740638719_3004419362598682624_o47303062_2163444883972038_8232610492841984000_o47210530_2163444747305385_2204183383880237056_o

De studenten kunnen zelf kiezen uit een aantal onderwerpen waarbinnen ze hun communicatieve vaardigheden kunnen verbeteren, bijvoorbeeld projecten in digitale communicatie, Duits, projecten waarin ze internationale contacten leggen of een project waarin ze de meest aantrekkelijke beursstand voor AgroLeeft en de groene sector gaan ontwikkelen.

Enkele voorbeelden van projecten zijn:

  • Sociale media en website
  • Sociale media content en advertentie
  • Eigen opdracht vanuit bedrijf
  • Bloggen en vloggen
  • Beursconcept AgroLeeft

 

Wil je meer info? Of weten over je met jouw bedrijf deel kunt nemen aan dit project? Neem dan contact op met info@agroleeft.nl.